divendres, de maig 01, 2009

Blocs informatius, informació seriosa?

Aquest matí llegia al bloc de la meva amiga Mikan un apunt sobre lo patèticament sensacionalista que pot arribar a ser el periodisme televisiu d'aquest estat, entre altres coses. Estic plenament d'acord en el que diu, i a més a més m'ha animat a fer aquest apunt que feia temps que em rondava pel cap.

Bé, doncs sabem que hi a un periodisme molt sensacionalista en una televisió de baixa qualitat, que és el mitjà amb que, majoritàriament, les "notícies" arriben a la major part de la població. Llavors em pregunto, que passa quan la gent encarregada de difondre les notícies no són ni periodistes? I llavors em dirigeixo cap al món dels blocs informatius d'internet.

Diria que el món dels blocs es pot classificar en dos grans grups. Un és el dels blocs personals, com aquest, on un individu explica les seves paranoies i reflexions sobre la seva vida i tot el que passa en ella i al món. L'altre és el dels blocs informatius, on normalment un grup de gent recopila i escriu notícies sobre una temàtica en particular.

Doncs bé, com qualsevol pot fer un bloc a internet, qualsevol pot orientar-lo cap al segon tipus, sense necessitat que tingui el més mínim coneixement de la temàtica que es tractarà, únicament buscant tenir el màxim de visites possibles per intentar guanyar diners amb la publicitat. L'únic que fan es copiar-se les notícies els uns als altres, sense verificar res, si cal inventar-se coses, faltes d'ortografia... I no parlo de petits blocs, si no de grans grups de blocs que segurament molts els coneixeu.

Segurament el pitjor de tots, a opinió personal, és la versió espanyola de The Inquirer. Difícilment trobaràs allà una notícia sense cap errada. D'allà tot és copiat, mal copiat, i sense citar fonts. Això sí, fan un fotiment d'entrades al dia per aconseguir guanyar tots els calerons que puguin. Jo de vosaltres, si algú el seguia, ho deixaria de fer.

Per posar-vos un exemple de fins a on pot arribar el tema de copiar-se les notícies dels uns als altres sense ni tan sols jo diria que llegir-la, us explicaré una anècdota. Havia llegit alguna cosa sobre el apt-p2p, un sistema per aprofitar els avantatges del p2p en l'apt, i el vola provar per fer l'actualització de la intrepid cap a la jaunty. Així que vaig cap al meu amic google a cercar informació. I em trobo a un munt de blocs d'aquests amb l'entrada de "Actualiza de Intrepid a Jaunty con apt-p2p". Alló que n'obro sempre uns quants (beneïdes pestanyes!) per poder tenir per triar i remenar i em trobo que, a més a més de que la gran majoria tenen el mateix text en l'entrada, on hi ha la informació per fer els canvis als repositoris, en tots posa hardy. Hardy? No estàvem actualitzant de la intrepid a la jaunty? Cagada general per fer copy paste sense ni mirar. Per cert, la versió espanyola de The Inquirer estava entre ells.

Nois, abans de creureus alguna cosa, mireu bé. No penseu que a internet, qualsevol bloc de notícies està fet per experts en la matèria. Alguns només els interesa guanyar diners. Encara recordo perles d'un altre gran bloc com és xataka dient que la comunicació entre la memòria RAM i els llavors nous Intel core i7 ja no es feia a través d'un bus o que la nova Ati HD4770 és d'una misteriosa nova generació de targetes gràfiques. I com a ultim consell, recordeu sempre que com més megues tingui una gràfica no significa que sigui més bona, us podria salvar la vida algun dia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada