divendres, de maig 15, 2009

Festa Jaunty

Ja han passat 6 mesos més i ha sortit una nova versió d'Ubuntu. I com no podia ser d'altra manera, el Catalan LoCo Team havia d'organitzar un altra festa per celebrar-ho. Aquest cop ha estat a Terrassa, a l'IES Nicolau Copèrnic, i durant dos dies, 8 i 9 de maig (cap de setmana passat).

DSCN2319

Jo hi vaig assistir els dos dies i m'ho vaig passar molt bé. Si no veu venir, us recomano que us apunteu a la pròxima.

El divendres va ser força tranquil. Res comparat amb dissabte tot i que diria que hi havia tanta gent com a qualsevol de les altres festes fetes. De Joves Ubuntaires també poca assistència. Com a fet més destacable sembla que el GPS del RainCT no trobava el carrer del IES. Però al final va aconseguir arribar.

DSCN2321

I vam estar una estoneta muntant l'activitat de Joves Ubuntaires per l'endemà. Teniem una sala amb no recordo quants ordinadors per instal·lar jocs i poder viciar-la.

DSCN2326

Després vam passar per la xerrada de les bases de dades lliures. De tant en tant també vam trobar una estoneta per passar per la Install Party. Si tu sol no t'atreveixes a instal·lar-te l'Ubuntu, passat per la propera, que trobaràs molta gent disposada a ajudar-te.

DSCN2331

Al dia següent ja érem més Joves Ubuntaires. Vam quedar a l'estació de la renfe de Terrassa (no la de Terrassa Est). I l'única cosa que podíem fer era resar per aconseguir arribar amb el Dani de guia :P.

DSCN2343

Durant el camí ens vam trobar a un altre home que també anava a la festa i ens va preguntar com arribar. Un cop allà, vaig acabar de muntar tot lo dels jocs amb l'ajuda d'uns quants Joves Ubuntaires, d'altres no van fotre res.

DSCN2344

I un cop tot muntat, a viciar-la. Vam jugar al Wolfenstein: Enemy Territory i al Urban Terror, els dos utilitzen el motor, alliberat per id Software, id Tech 3, però tenen l'art propietari. Suposo que per això no els vam trobar als repositoris del Ubuntu. I després de tot el matí viciant-la, tocava l'hora del sorteig.

DSCN2369

On fins i tot hi era l'alcalde. Vaig trobar a faltar unes paraules de recolzament al software lliure, unes promeses buides sobre canvi a Linux dels PCs del ajuntament, però no va dir res. I quan dic res és res. Bé, no em va tocar res. Un cop acabat el sorteig vam anar a dinar.

DSCN2382

Al pati de l'escola, com si tornéssim a primària ^^. A la tarda, més joc i un parell de xerrades més. Una sobre Openmoko, un mòbil completament lliure per als qui busquin maldecaps (i també aprendre molt!) i un altre sobre seguretat.

DSCN2394

I final i a tornar cap a casa. Valoració molt positiva, tot i que en altres festes m'ho he passat millor. Potser el fet de que fos a Terrassa... Podeu trobar la resta de les fotos que vaig fer al meu evolucionat a PRO flickr o a la galeria del Joves Ubuntaires.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada