diumenge, de març 15, 2009

Caustic i Ray Tracing en temps real

Sembla que tenim una nova companyia en el món del hardware gràfic que pretén competir amb AMD, Intel i Nvidia. Aquesta és Caustic. I per fer-ho ens promet el gran vell somni del món dels gràfics en 3D, Ray Tracing en temps real.

Si us esteu preguntant que coi és Ray Tracing ja hauríeu de saber que existeix una cosa anomenada wikipedia on explica les coses molt bé. Com a resum dir que és un algorisme de renderització amb il·luminació global (hala, igual que abans, no?), que ens pot proporcionar un major realisme i qualitat d'imatge que l'utilitzat actualment, la rasterització. En resum 3D més realista. També dir que normalment com a Ray Tracing a l'hora de parlar es sol utilitzar gairebé com a sinònim d'algorisme d'il·luminació global. Així a més a més de tots els tipus de Ray Tracing s'inclou en el terme altres algorismes com Radiosity o Ambient Occlusion, encara que no sigui correcte. Si ja heu entrat a la wikipedia haureu vist l'espectacularitat de les imatges que es poden aconseguir, que són fruit de la combinació de diferents algorismes d'il·luminació global i no únicament de Ray Tracing clàssic.

Bé, ja he explicat més del que volia. Anem al tema. Sembla que els senyors de Caustic tenen una tarja capaç d'aconseguir renderitzats amb Ray Tracing 20 cops més ràpid que els que pot aconseguir un PC modern. És un bon primer pas però diria que encara lluny del temps real que diuen. Això sí, també diuen que per l'any que ve, podran fer-ho 200 vegades més ràpid. Això si que ja començaria a ser interessant. S'haurà de veure com evoluciona la cosa, per que de moment l'únic que em vist d'aquesta tarja és el bonic renderitzat amb Ray Tracing que us he posat. I un altra cosa, els de Phoronix els han preguntat i sembla que donaran suport a Linux.

2 comentaris: