dijous, de desembre 06, 2007

Mugshoot i altres xarxes socials


Avui m'agradaria parlar de xarxes socials. Sí, és allò que quasi ningú sap que és, te poca utilitat practica, però quasi tothom utilitza. Per a qui encara no sàpiga de que parlo, em refereixo a serveis com Facebook, mySpace o, per mi la que li veig més utilitat, Mugshot.

Fa unes quantes setmanes que només sento parlar de Facebook. Així que fa un parell de dies em vaig decidir a provar-lo. No hi he dedicat massa temps a provar-lo en profunditat, tampoc en tinc gaire, però les meves primeres conclusions són que és un lloc per passar les hores mortes, fent poca cosa de profit i traient-ne ben poc també. Bé també serveix per xafardejar als amics (que això sempre agrada encara que no ens atrevim a dir-ho (motiu principal del naixement de les xarxes socials...(doncs així ja fa el fet :P))), ja que pots emplenar un munt de dades personals per a que les vegin els amics. Potser dedicant-hi més temps canvii una mica la meva opinió, però haurà de ser quan en tingui.

Després també he provat Mugshot. Per mi la de més utilitat :P. Per començar diré que és de Red Hat empresa puntera al món de linux i que està disponible per a descarrega el seu codi font. Només això ja fa que li tingui una simpatia que les demés no tindran :P. Però no m'agrada només per això, Mugshot el que fa és un meta-servei. No es dedica com les principals xarxes socials a donar els seus mini-serveis i et limita a això, si no que el que fa és integrar serveis especialitzats ja existents com flickr, picassa, youtube, amazon, last.fm, etc... i fins i tot el propi Facebook. Així tens per a cadascun dels teus amics, tots els serveis que utilitzen integrats en un de sol. També, evidentment, t'avisa quan actualitzen algun d'ells i també té una aplicació d'escriptori per a rebre immediatament les actualitzacions.

Però la idea que tenen Red Hat de Mugshot no és quedar-se així, que ja és bona, si no que treballen amb el projecte GNOME per integrar-lo completament a l'escriptori i així aconseguir un millor us. I es que per a mi aquest és el futur del escriptori, l'equilibri entre aplicacions web i aplicacions d'escriptori, ja que hi ha coses que només es poden fer o es fan millor en remot i coses que no es poden fer i s'han de fer en local.

Bé, us animo a tothom a provar Mugshot. També us permet fer badges per a les vostres webs o blogs :P

Vagi bé!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada