dissabte, de gener 26, 2008

Nous processadors Intel Core 2 Duo Wolfdale codename


Ara que ja he acabat els exàmens i tal com vaig prometre a l'entrada del CES, us parlaré sobre el que més em va agradar d'aquest, els nous processadors d'Intel coneguts amb el codename Wolfdale. Aquests són la versió de 45 nm del Core 2 Duo.

Bé, i que tenen de nou i d'especial? Doncs aquesta reducció de la mida de la porta del transistor ha permès augmentar la mida de la cache de segon nivell ja fins als 6 MB. També ha incorporat més jocs instruccions vectorials, el SSE4.1. El seu rendiment és lleugerament més elevat que els d'equivalent freqüència en la versió de 65 nm i pel que he pogut veure, el seu preu lleugerament més baix.

Uuuoo, només amb això ja venen ganes de canviar-se el PC, jejeje, però em deixo lo millor per al final, el que realment ha desencadenat el meu amor, segons els tests fets per X-bit labs, la potencia energètica consumida ha baixat entre un 30% i 35% respecte els Core 2 Duo de 65 mn. Increïble, si deuen consumir menys que el meu portàtil! En l'E8500 (3,16 Ghz) el consum al 100% de CPU es de 33,4 W, comparat amb els 51,7 W del E6850 (3 Ghz) i amb els 114,6 W d'un Athlon 64 X2 6000+ (3 Ghz).

Font: X-bit labs

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada