dissabte, de desembre 12, 2009

La flama d'Arenys

Demà, al meu país, una part dels seus habitants tindran la sort de poder exercir el seu dret a decidir, encara que sigui simbòlicament. Aquests podran participar en les consultes sobre la independència de Catalunya dels pobles o ciutats amb associacions que les hagin organitzat. La gran pena és que aquestes consultes no tinguin valor jurídic.

No tindran valor jurídic, i a més la classe política del país les ignorarà. Clar, la independència és cosa de quatre "radicals". Però si realment tinguessin un mínim d'intel·ligència, crec que farien bé de no ignorar-les. Aquest ha estat un moviment espontani, sortit de la gent del poble, molt cansada dels polítics actuals. De tots, tant d'esquerres, com de dretes, catalanistes o espanyolistes. Tots amb la mateixa cantarella de sempre, cosa que ja cansa.

Que demanar el dret a l'autodeterminació d'un poble diguin que és una cosa de radicals sempre m'ha sobtat. Què té de radical demanar la opinió de la gent? No és més radical qui diu que "sap" el que vol aquesta gent sense necessitat de consultar-la? Que som quatre? No sembla que sigui això el que diu l'ultima enquesta relacionada amb el tema.

Demà 700.000 persones tenen dret a vot. Si sou dels que podeu, voteu. I si és pel sí, millor. Així sabrem quants són en realitat els "quatre". I si com jo no podreu votar, com a mínim podreu seguir els resultats de l'escrutini des del meu bloc. Jo els estaré seguint amb molta atenció ^^

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada